Beszélgetés Csont Attilával

2010.10.19. 15:47

http://www.fitwalk.hu/fitwalk03.png

Korábban már írtam róla, de most október elején egy nagyszabású program keretein belül mások is megismerhették az egyik legújabb fittness irányzatot, a FITWALK-ot. De ne én beszéljek megint erről a sportágról, volt szerencsém az "apával" beszélgetni gyermekéről.

http://www.fitwalk.hu/alak3.png

 

1. Mikor jött az ötlet, erre a meglepően új sportág kifejlesztésére?

 

12 évesen ismerkedtem meg a gyaloglással és egyből beleszerettem ebbe a sportágba. Mindig is szerettem volna megszerettetni az embereket ezzel a sportággal, vagy csak a rendszeres testmozgással. Tavaly ősszel jött az első gondolatom, hogy ezt legjobban egy új fitnesz irányzat megteremtésével érhetem el, így született meg a Fitwalk. Az egész program 2010 áprilisában indult el, amely egyre több ember érdeklődését kelti fel és egyre többen szeretik meg ezt a sportágat, elsősorban az igen gyors eredmény elérése miatt.


2. Egyedül dolgoztad ki vagy voltak segítőid?

Az egész koncepciót egyedül dolgoztam ki, viszont mindig voltak olyan emberek mellettem, akik biztattak, tanácsokkal láttak el, ezért nekik nagyon sokat köszönhetek. A Fitwalk mozgásprogramot folyamatosan bővítem, terveim között szerepel többek között a Fitwalk sportruházat, illetve Fitwalk sportszerek gyártása, és még néhány érdekesség, de ez legyen meglepetés.

 

3. Mi is maga a Fitwalk?


A Fitwalk a verseny távgyaloglás mozgásformájára épülő új fitness irányzat. Az egészség érdekében végrehajtott rekreációs tevékenység, döntő mértékben aerob jellegű mozgásforma, amelynek célja a testi-lelki felfrissülés, valamint az egészség megőrzése és fejlesztése.

 

4. A közelmúltban volt egy rendezvényed, melyen az egészségesebb közlekedést, életstílust reklámoztad, mikor volt ez és mi volt a kampány neve?


Október 9-én volt a Gyaloglás Világnapja és ebből az alkalomból szerveztem egy demonstrációs felvonulást, melynek neve „1 km az Egészségért” volt. A felvonulás a lezárt Széchenyi-lánchídon történt, amelynek célja az volt, hogy felhívjuk az emberek figyelmét az egészséges életmód fontosságára, illetve arra, hogy már napi 1 km gyaloglás is hozzájárul az egészségi állapot javulásához.

 

5. Lesznek a későbbiekben is hasonló rendezvények, vagy akár, ezt a kampányt tradicionálissá próbálod-e tenni? Gondolkozol-e más városokban is hasonló megmozdulásokon?


Ez volt az első ilyen rendezvény, de szeretném évente két alkalommal megrendezni az „1 km az Egészségért” tüntetést Budapesten, illetve Szegeden is, a főiskolai hallgatók részvételével. 2011-ben nem csak Budapesten, hanem a vidéki nagyvárosokban „Fitwalk Roadshow” keretein belül a helyi lakossággal is szeretném megszerettetni ezt a sportágat, illetve egészségnappal kiegészítve különböző egészségügyi szűrésekkel és tanácsadással tesszük majd teljessé a rendezvénysorozatot.

 

6. Kiknek ajánlod a Fitwalkot? Milyen felszerelések kellenek hozzá?


A Fitwalk-ot mindenki, nemtől, kortól és testsúlytól bárki űzheti. Mivel az ízületeket csak csekély mértékben igénybevevő mozgásforma, ezért azok is bátran kipróbálhatják, akiknek például futás közben fáj a térdük vagy bokájuk. Nem igényel komoly és drága felszerelést, csupán kényelmes sportruházat, illetve egy könnyű és vékony talpú futócipő szükséges hozzá. 

 

7. Jelenleg csak Budapesten elérhető a Fitwalk? Mikor szeretnél más városok felé is nyitni?


A testvérem, Csont András is tart edzéseket, viszont ő Szegeden. Budapesten én tartok órákat a Margitszigeten, illetve a XI.krt-i Bogdánfy utcai sportpályán. Jövőre a már említett Fitwalk Roadshow keretein belül szeretném minél több emberrel megismertetni, illetve megszerettetni ezt a sportágat, illetve az edzőképzésen is gondolkozom, hogy minél többen oktassuk országszerte a Fitwalkot.

 

8. Legközelebb hol találkozhatunk veled?


Az edzéseken mindig megtalálható vagyok. A
www.fitwalk.hu honlapon mindig fent van az aktuális hír, tudnivaló, többek között a kisebb-nagyobb rendezvények is, ahol megtalálható vagyok. Mindenkit nagy szeretettel várok az edzéseken, illetve életmód tanácsadásaimon.


- Köszönöm az interjút!

 

- Én köszönöm a lehetőséget!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hikingfit.blog.hu/api/trackback/id/tr592383728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása